Årets inbjudan till Guldbaggegalan har skickats ut. Varje år tar vi fram en ny design tillsammans med en byrå och tidigare år har inbjudan varit allt från en packe biobiljetter till ett personlighetstest med filmfrågor. 

I år har vi i samarbete med reklambyrån Acne satsat på en ren design med hög kvalitet på papper och tryck, som signalerar lyx och elegans. Acne jobbar med allt från film och design, till foto och illustrationer. Vi frågade Johan Bello, Creative Director på Acne hur de tänkte när de formgav årets inbjudningar till galan.

– Ja, hur bjuder man in någon till den mest glamorösa filmfestivalen i Sverige? Genom att ge den mest glamorösa biobiljetten genom tiderna. Såklart. En diger biobiljett, mystiskt förseglad i ett frostat kuvert, berättar Johan.

Inbjudningarna trycktes av företaget BrandFactory som är totalleverantör av visuell kommunikation, varumärkesprofilering och design för varumärkesägare och butikskedjor.

Guldbaggegalan 2018 går av stapeln den 22 januari på Cirkus i Stockholm och direktsänds i SVT och SVT Play.